hedlundochlang

Alla inlägg under december 2011

Av Jessie och Bella - 13 december 2011 08:45

Allt för ofta säger jag saker jag inte tänker på varför, sen efteråt tänker jag, "wtf??!" 


När jag gick på bussen igår och skulle scanna mitt busskort så var det en stor påse över apparaten. Jag tänker, "åh den är trasig" ändå måste jag kolla den ovanligt snygga busschauffören i ögonen och fråga lite dumt, "funkar den där?".

Allvarligt. Man kunde inte ens se den för påsen?


Jag var klädd i 7 lager klader, helt täckt av hö och spån, sminket på kindknotorna, kunde inte blivit bättre känner jag rent spontant. 


Trodde ni det var över där? Icke. 


När jag kom hem till mitt kära Algutsrum, världsmetropolen på Öland, skulle jag hälsa lite gulligt på en by-mate som plockade upp bajs efter sin hund. Jag hade dock hörlurarna i och insåg senare att mitt diskreta, gulliga "hej" var ungefär lika diskret som att man satt sig i hundbajs med ljusa byxor och lika gulligt som min hund var när hon bestämde sig för att rulla sig på en nygödslad åker. 

 

"FUCK jag kan inte svääängaaa.. för jag har bara 3 ben"


..När jag ändå nämner hundbajs..

Kvinnans reaktion var ungefär: "Vem fan var det? Hon kommer döda mig! Jag slänger bajset på henne!"

Sen hann hon inte det som tur är. För jag hade min cykel som är militär.. Den går jättefort! 


Jag idiotförklarade mig smått känner jag. Eller idiot förklarade som Bella skulle sagt.


/Jessie

Av Jessie och Bella - 12 december 2011 20:40

Jag och min pålle hopptränade idag, Jessie agerade fotograf.

Det gick bra.

En stund i alla fall.

 

Det här är början av språnget, resten får ni inte se för sen blev det lite epic fail av det. I alla fall trampar jag till jätteknäppt när vi landar, trodde jag brutit foten typ. Men jessie som har lite erfarenheter av skador efter rugbyn kunde snabbt konstatera att den var stukad.

Jag brukar nästan aldrig slå mig allvarligt när jag trillar eller så, brukar ju mest trilla på rumpan, men det här gör ju GALET ont :(

Jessie har skrattat åt mig hela kvällen. Hade jag trillat av hade det i alla fall varit LITE coolt, men att trampa snett i en stigbygel?!

     


Så jag kanske börjar med golf, frimärksamling eller spela cs nu istället :) Eller vänta... Cs är ute va? Battlefield... typ 3?



//Bella

Av Jessie och Bella - 10 december 2011 12:06


Gillar inte katter, men glass är ju gott..? 

Av Jessie och Bella - 9 december 2011 14:44

Skulle förbereda mig inför en löptur i blåsten. Men hittar inget godis så jag skippar den. 


Ingen löpning utan uppvärming liksom! 


 

Förstår inte hur jag fann motivationen till att träna utan godis innan..?


Fast det är klart.. Hade ju världens underbaraste, vackraste rugbylag, så jävla värda varenda armhävning, så jävla värda alla löprundor, så jävla värda alla smärtor och brutala blåmärken.

 


Tjejerna som aldrig gav upp, tjejerna som visste hur man gjorde en GRYM våg, tjejerna som var ett LAG. Ett lag jag hade äran att få vara en del utav.  

     

Usch, nu blir jag alldeles sentimental! borde kanske ta löpet till Almérs och köpa lite godis.


/Eder tjockisjessie

Av Jessie och Bella - 9 december 2011 07:57

Jag har en stor låda på mitt rum, som jag brukar skjuta in under sängen när den inte används. Tydligen glömde jag det igår, och hade dessutom lagt locket lite fint från kanten på lådan.

Så när hunden tyckte att det var dags att gå upp i morse (05.30) skulle jag slänga ut honom så jag fick sova vidare. 

Men självklart råkar jag kliva på locket som glider ner och kanar iväg på golvet (locket är plast och jag har halt golv), varpå jag glider med på det en bit och sen trillar rakt på rumpan med en duns och väcker halva huset. Gjorde ganska ont kan jag säga.


När jag väl somnat om sen så sov jag så hårt att jag inte hörde nått av dom tre alarmen på mobilen, inte väckarklockan och inte stereon som gick igång, så nu kommer jag för sent till skolan. 


Men att man slagit i rumpan är väl en bättre anledning att komma för sent än att man målat enhörningar? :D


 

Det är tur för honom att han är söt när han väcker mig halv 6!


//Bella

Av Jessie och Bella - 8 december 2011 16:45


Jag har en knasig vana och en naiv tanke! Vanan är att jag tuggar på allt, även alla mina hörlurar.. RIP


Min naiva tanke är att jag inte behöver gå i skolan utan bara åka på klt-bussar och läsa på informationsskärmarna!

 Finns ju allt, frågesport, reklam och nyhetsartiklar från P4 Kalmar. Allt. 

Jag har lärt mig jättemycket på dom.


Hur många visste till exempel att första vinter-paralympic hölls i Sverige, närmare bestämt Örnsköldsvik?

Hur många måste ändå kolla upp det på google för att skryta med sina kunskaper?


*räcker upp handen*


Google <3


Idag stog det om gruppvåldtäkten i Mariannelund. Jag har tyvärr ingen bra kamera så jag får citera lite ur minnet..

"(..) alla ställer sig frågan, hur kunde det hända? (...) Mariannelund har bostäder i området. Vi frågar dom."

(Okej det var väldigt i-stor-drag-citerat.. Men poängen är med)

Min reaktion blev: "åh..! Eller... va?" Jag satt och funderade på om dom hade skrivit ena halvan i vit textfärg så att man måste markera fr att läsa den.. Men nej jag tvekar.

måste säga att det var en väldigt informativ artikel. *ironin flödar* Fast när jag tänker efter kanske inte syftet med artikeln var att informera om gruppvåltäkten utan att informera om att P4 faktiskt frågar? 

 

En skärm på avstånd, eller med en kass kamera. Det är inte ens rätt artikel på bilden.. Men det vet ju inte ni! 


BTW Bella, jag skulle ALDRIG särskriva. Jag skriver däremot väcka istället för vecka. Men det är självvalt och ganska coolt tycker jag. E och Ä är ändå så himla lika. 


/ Jessie i egen hög person

Av Jessie och Bella - 8 december 2011 15:49

Alltså. Jag har alltid haft lätt för att stava och så vidare. Trodde jag i alla fall.


Nu har det kommit fram att alla mina kompisar stört sig på att jag särskriver jättemycket. Sär skriver jätte mycket.


Kunde ingen påpekat detta för mig lite tidigare, så jag slipper framstå som att jag har dyslexi varje gång jag skriver ett sms?


DESSUTOM, varför ska det vara "jättegott" när det beskriver samma sak som "väldigt gott"?


Fast en sjuk sköterska och en sjuksköterska är ju två helt olika saker, det har jag faktiskt förstått...


Så någon kan väl leta fram en svenska läro bok och för klara när det ska sitta i hop och inte? Så alla mina onödiga mellan slag för svinner he he he : D


Jag är jätte glad just nu, och min cam har massa jätte roliga effekter!



//Bella... Eller Jessie kanske?

Av Jessie och Bella - 7 december 2011 16:16

.. men jag har faktiskt målat enhörninar. 


 


efter den bortförklaringen kommer dom klassiska.. eller?:

-Hunden åt upp läxan

-Missade busseen

-Katten vägrade släppa ut mig ur huset

...osvosv...

Presentation


Från början var detta en reseblogg.. Nu vet jag inte vad det är för slags blogg, men galet kul är den i alla fall :D

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards