hedlundochlang

Alla inlägg under januari 2012

Av Jessie och Bella - 31 januari 2012 10:49

Både Jessie och jag har ju tagit körkort, så se upp på vägarna!

Än så länge har Jessie bara lyckats med ett indirekt roadkill, och jag glömde lägga i bromsen när jag parkerade, så grannarna ringde och sa att min bil rullat på deras... Men annars har det gått bra! :D

Dessutom har vi gått upp 5 kg var eftersom cykla plötsligt känns väääääldigt överskattat. Det är ju faktiskt halt nu med. Skyller vi på. Vi som cyklade genom snöstorm förra året utan problem. 


Bjuder på en bild på mitt körkort och Jessie i hennes drömbil!


 




Tack Simon för dom peppande bilderna, utan dig hade vi aldrig klarat det!

//Bella  

Av Jessie och Bella - 30 januari 2012 19:21

I går körde jag, bilen och mitt rosa kort till Oskarshamn för första gången ensamma.


På vägen hem körde jag på mitt första stora roadkilled! Nu känner jag mig erfaren som bilförare.


Fast när jag tänker efter var det nog inte så stort djur.. Jag är inte säker på att det var ett djur över huvud taget för det var nog inte jag som körde på den först..


MEN jag prickade i alla fall rester av ett litet "djur" när jag körde hem!


SCOORE


 

Av Jessie och Bella - 26 januari 2012 17:06


 

Vad definerar en pluggis?

-Sitter uppe sent på kvällarna med sin bästa vän uppslagsboken![check] 

-Uppdaterar google doc efter nya uppgifter var 10 minut [check] 

-Pyntat sin miniräknare[check]

-Kallar sin blåa vän för kalkylator [check]

-Har böcker från minst 5 ämnen hemma samtidigt [check]

-Öppnat någon av böckerna [        ]


                                                                  ERROR! 


Tänkte väl det.. 

Av Jessie och Bella - 17 januari 2012 21:46

Åh vad jag saknar resan så fort jag går in på bloggen!

Har drömt om det flera nätter, att jag blev tvingad att röka på i Amsterdam och Jessie övergav mig , att jag och Jessie satt på en bro i Amsterdam, att jag glömde min kamera på ett hostel i Bern och att jag hade en ny res-kompis som ville köpa med färglada kakor i form av delfiner som man la i en chokladkartong istället för vanliga hederliga subway-kakor! (Fast netto varianten av subway kakor så klart. Billigt är godast!)


Ska försöka att minnas hur ont i kroppen vi hade varje kväll istället, och hur hungriga vi ständigt var. Fast nej. Var nog bland det bästa vi gjort!


 


Vad säger du Jessie? Tjäna lite pengar och planera en ny tripp?


//Bella

Av Jessie och Bella - 15 januari 2012 11:29

Sjukt ballt blåmärke måste jag säga, så jag var tvungen att föreviga det!                                                                                                                                                                                

Betyder detta att jag är mer värd? Det är liksom märke på mig? Jag tror det :)

     


Coolaste blåmärket från rugbyn i alla fall..! Umbro-Jessie liksom...                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Av Jessie och Bella - 3 januari 2012 15:12

Som sagt, det ska vara exlusivt när vi väl bloggar! :) 


Var inne på aftonbladet och läste lite och såg om skottlossningen i Malmö/mordet. Först kände jag fan vad tragiskt att det händer sånt, sen insåg jag att det mest tragiska på internet måste vara aftonbladet! Allvarligt? :P


"en man sköts ner i malmö på tisdagen. Enligt vittnen var han död" 


okeeej...Han var alltså död innan han sköts? Eller var det skytten som var död? :o 

Eller varför ligger det en övertäckt människa på bilden? Han är kanske inte död.. Dom kanske var tvungna att hålla kvar honom som bevismaterial.. 


Fint att det är vittnen som dödsförklarar folk nu för tiden. Eller? 


Nej fy. Aftonbladet förvirrar som vanligt. Eller lämnar dom oss utrymme för egna tolkningar. I så fall... Ni har lyckats. :) 

Presentation


Från början var detta en reseblogg.. Nu vet jag inte vad det är för slags blogg, men galet kul är den i alla fall :D

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards