hedlundochlang

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Jessie och Bella - 28 oktober 2011 19:55

Okej.. Det jag berättar för er nu är lite awkward måste jag säga. Men vi pratade ju om mannen på handduken utanför rummet innan, han med alla korgar? Han är väl lite över medelåldern kanske.. En lite mer bit än lite.  


Han hade även en IKEA-kasse. En sån som jag hade med! Sammanträffande? :D 


I alla fall råkade våra påsar stå bredvid varandra, hans innerhållade, "jagvetintevad" och min innehållande ett par använda trosor och ett par strumpor som jag tappat räkningen på hur många dagar jag använt.. Dom hade garanterat passerat bästföredagen i alla fall!


Ni kanske ser senariot redan nu? Kul för er, jag och Bella har skrattat konstant i en timme på grund av det! 

Enjoy, mannen såg fundersam ut och öppnade sin blåa IKEA-kasse.. Nej vänta, det var ju min han öppnade! Min min såg ut ungefär såhär: 

 


Tillslut när han kört runt med handen i påsen bland innehållet några varv, och såg halvt förtvivlad ut fick jag fram.. "I think thats mine.." 

Han drog ett varv till innan han kollade upp och körde en "ehe-min" och gick iväg. 


Jag undrar hur hans tankar gick.. Eller han kanske har småblommiga rosa trosor, hans förvirring var kanske bara


"shit, vad har jag på mig om dom ligger där???!"


Men jag kan bara spekulera..  


/ Jessie

Av Jessie och Bella - 28 oktober 2011 19:37

Mannen som sovit sen i morse sover fortfarande, han har dock bäddat nu :) Vi har fått fler rumskamrater.. Den ena liggar på handuk utanför rummet och har packning i korgar för 3 veckor inne i rummet, den andra ville snacka franska med oss.


Men åter till den sovand mannen.. Vi har ett bord i mitten av rummet och sängarna står längs väggarna. Bordet är placerat vid hans fotände. 


Vi skulle som alla andra hungriga barn sätta oss vid bordet för att äta tortillas och philadelphiaost, mannen snarkar vidare. Vi börjar äta och fnissa smått för mannen sparkade av sig täcket där han ligger i sina svarta kalsonger (jag kollade inte). Sen vet vi inte riktigt vad som hände, men världens, och då menar jag VÄRLDENS brakfis släpptes väl avmätt och fokuserad rakt på våra mackor.

Nu var vi inte hungriga längre.. Tack! Skojar, klart vi var hungriga. Men det kändes lite... Ofräscht. 

Av Jessie och Bella - 28 oktober 2011 16:37

Vi kom hit tidigt i morse, men fick ett rum redan då. Då låg det en medelålders (läs försupen 25-åring) man i en av sängarna. Han hade inte orkat bädda eller något, och snarkade helt sjukt högt! För nån timme sedan var vi i rummet igen, klockan var väl ungefär 3 och då sov han kvar. Dock vaknade han och frågade vad klockan var. 

Än så länge är det bara vi och han i rummet, känns så där :(


Men vi är för jävla snygga ändå!

 

Eftersom han sover i rummet vågar vi inte at bilder av det och visa er hur det ser ut. Dock är det inte så mycket att se, 10 våningssängar ihop tryckta. Dyraste hostlet hittills men dåligaste standarden dessvärre. 


Ni får bättra er och kommentera lite så vi vet vilka som läser och vad ni vill se!

Kommenterar ni duktigt så bjuder vi på videoblogg sen!


//Oss

Av Jessie och Bella - 28 oktober 2011 15:37

När vi åt lunch fick Jessie för sig att någon skulle råna oss så hon gjorde sig till en tvåtandad tiger. Respektfullt!

Hon menade en sabeltandad tiger, men det kommer hon själv aldrig erkänna. 

 

Vem blir inte rädd för denna tvåtandade best?!

Av Jessie och Bella - 28 oktober 2011 15:20

Vi gick en promenix i Bern, och det är heeeeelt sjuuuuuukt vad fint det är! Hit flyttar vi när vi blir gamla, eller om vi inte kommer hem igen så är vi här!

Bilderna kan inte riktigt fånga känslan av hur maffigt det faktiskt är, åk hit säger vi bara!


 










     


Vi utforskade lite branter och så med, Bella dog nästan så jag var tvungen att ta kort :D  




Finaste utsikten över Bern:

   

Lägg märke till alperna i bakgrunden!


En hälsning från Bella till hennes familj:

Mobilen jag fick med mig funkar inte så bra, så om jag inte svarar om ni skulle få för er att ringa så äre för att den är knäpp :D Så ni inte blir oroliga eller så :)


Av Jessie och Bella - 28 oktober 2011 10:26

Somsagt, vi lämnade Wien sent igår då det såg ut ungefär sähär



 
för att anlända till Bern när det uppenbarar sig såhär:

     


vi gillar det en del alltså! Förutom att hostlet är ganska dyrt, och vi ska dela rum med 18 andra. Men efter inatt känns det underbart med riktigt sängar! :D


Nu ska vi äta frukost (bröd och nutella) och sen utforska staden!


//Oss


Av Jessie och Bella - 28 oktober 2011 09:57

Resan hit såg hyfsat lovande ut till en början, sen bestämde sig tre Österrikiska fjortisar att belamra platserna i samma kupé som oss. Dom bredde ut sig ganksa bra och pratade ganska (läs väldigt) högt. Tror dom levde efter samma filosofi som oss, man behöver inte sköta sig så bra, vi kommer aldrig träffa dessa människor igen.. 


Men vi ska inte klaga, tjejerna blev ju tysta efter två timmar :)


Bella sov, men inte något vidare bra. Och jag som tillbringade natten i vaket tillstånd kan vittna om en rolig händelse! 


Bella låg ned. Alla hade fällt sätena så det blev en megasäng typ. Jag blundade för att sedan öppna ögonen och såg värsta skedningen! Såg framför mig typ Österrikiska, maskulina Greta med två flätor  i sitt tunna hår och underbett ligga där som stora skeden med Bella. Tänkte "Shit, vad har jag missat?" men sen såg jag hur Bella förtvivlat försökt fly genom väggen. Dock är hon inte någon övernaturlig superkvinna, så slickad mot väggen var hon bara.


Men hämnden är ljuv, i andra änden låg en annan Tjej, med huvet mot min rumpa, i hennes ansikte hade Bella strategiskt placerat sina fötter, som hon haft i skor med yllesulor hela dagen. WIN!


West baaaaaanhoff innan vi flydde fältet:


   

vi åt världens godaste nudlar!

gatorna  vi täckte i wien, det är faktiskt längre än vad det ser ut!  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Från början var detta en reseblogg.. Nu vet jag inte vad det är för slags blogg, men galet kul är den i alla fall :D

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards